Sidste nyt

Gravearbejdet går i gang i uge 33/34

indsendt 17. jul. 2013 02.30 af Benny Hojholt

Vi har modtaget følgende besked fra EnergiMidt:

- Fibernettet er på vej til dig


I begyndelsen af året iværksatte vi en fiberkampagne i Stevnstrup. Rigtig mange Stevnstrup-borgere stod sammen og sørgede for, at vi kom op på de 40 % tilslutning, der var nødvendigt for, at EnergiMidt kan etablere fiber. Derfor begynder vi nu at grave fiber ned i dit nabolag.

Hvad skal der ske?

· Efter bestilling modtager du ordrebekræftelse sammen med et gult flag

· Sæt det gule flag ud til nærmeste facade, hvor fiberboksen skal monteres

· Området graves og samtidig laves indgravning til dit hus (til nærmeste facade markeret med det gule flag)

· Gravearbejdet færdiggøres (herunder landmåling af kabler og diverse registrering)

· Installationsbrev sendes i takt med at adresserne bliver færdigmeldt – ca. 3 uger før installationsdagen i dit hus

· Har du brug for at få trukket ekstra eller nye kabler er det tid til at få dette gjort

· Installationen udføres (udvendig og indvendig fiberboks sættes op) og du kan nu tilslutte dine apparater og se tv og surfe på nettet.


Ønsker du at få hjælp til at trække dine indvendige kabler vil vi gerne være behjælpelige med at udarbejde et tilbud til dig. Du kan ringe til vores kundecenter på 70 15 00 60 eller skrive til følgende adresse: fibernet@energimidt.dk

Du kan også benytte dette link til vores forskellige vejledninger til både før, under og efter installationen (www.energimidt.dk/vejledninger).

Vi beklager de gener, som gravearbejdet kan medføre og vil gøre vores bedste for at mindske disse.

De første kunder vil blive installeret allerede i løbet af efteråret, og alle der har bestilt i løbet af vores kampagne vil få fiber inden årets udgang.

Status mail fra EnergiMidt

indsendt 27. mar. 2013 06.25 af Benny Hojholt

Hej

 

Det er formålet, at statusmailen løbende vil give dig information om, hvad der sker af salgsaktiviteter i forbindelse med vores Waoo! kampagne, som slutter 2. april 2013.

 

Ugens vigtigste budskab: Du kan nemt blot bestille en internet-forbindelse eller en lille TV-pakke for at få fiber

Vi har nu godt og vel 1 uge tilbage af kampagneperioden. Så jeg vil gerne opfordre til, at hvis I har taget stilling til, at I skal have fiber, så skynd Jer at sende bestillingssedlen ind eller bestil på www.energmidt.dk – og det er nok blot at bestille f.eks. en internet-forbindelse for at få fiber. Vi ved af erfaring, at når der mangler mange bestillinger i et område, så afskrækker det folk fra at bestille. Og når der kun mangler få bestillinger i et område, så har det en gavnlig effekt på, at de sidste bestillinger kommer i hus. Så nu går slutspurten ind!!

 

Du kan møde os for sidste gang, i kampagne perioden, i næste uge:

 

Waoo! Camper’en kommer igen på tirsdag 2. april ved

P-pladsen ved Dagli’ Brugsen fra kl. 15.00 – 19.00

 

 

Status for områderne.

 

Antal af husstande samt nødvendige antal tilslutninger fremgår af tabellen:

 

 

 Område

Husstande         

Nødvendige     
bestillinger

Bestillinger 08/03

 1

 182

55 

65

 2

 221

67 

43

 3

 250

75 

44

 

Tak for endnu en fantastisk dag i camperen.

Vi har haft endnu en rigtig god dag i Stevnstrup i går. Rigtig mange benyttede lejligheden til at komme forbi Waoo camperen og få en snak med os og få byttet deres rebus for en Påske hare.

Område 2 mangler KUN 24 bestillinger og område 3 mangler KUN 31 bestillinger - mon ikke de kommer ind over påsken. Det bliver spændende, at se hvilket område der kommer i mål som det næste?.

 

UGENS BONUS-INFO:

 

Et godt argument for at bestille er, at det kun koster 1.764,- kr. det første ½ år at være på fibernettet. For den pris får du:

-       Lynhurtigt og stabil internet med hastighedsgaranti på 30 Mbit/s – både når du henter og sender data

-       Frit forbrug på din fastnet telefon til almindelige danske fastnet numre

-       Indgravning af fiberkablet til dit hus og opsætning af indvendig boks, så du let kan klikke din computer på

-       Adgang til Waoo.tv med b.la. TV2 Film

 

Og du betaler selvfølgelig først, når vi har sikret, at din fiberboks er aktiveret.

 

 

Rigtig god påske!

Min motivation for at få fiber til Stevnstrup

indsendt 25. mar. 2013 16.18 af Benny Hojholt   [ opdateret 25. mar. 2013 16.29 ]

Vi er en gruppe borgere i Stevnstrup der ihærdigt forsøger at overbevise byens borgere om at internet via fiber-forbindelse er med til at fremtidssikre byen.

Hvad vil det så sige at byen fremtidssikres mht. internet via fiber?

Vi må jo nok indrømme at det der internet nok er kommet for at blive ;-). Det vi har set over de seneste par år er at der tilbydes flere og flere services til brugerne.

Bl.a. tilbydes der film streaming over internettet, hvor man som kunde kan bestille og se lige netop den film eller den tv-serie som man nu har lyst til på det tidspunkt man selv bestemmer.

Der skal ikke megen fantasi til at forestille sig at en børnefamilie, som min, hurtigt kan komme i klemme med den eksisterende internetforbindelse. Jeg skal lige gense en fodbold/sports-begivenhed, ungerne ser en film, mens fruen i huset måske også er bagud med en udsendelse.

Eller ungerne der sidder og spiller online spil med vennerne, samtidig med at der snakkes over skype. Så er der ikke meget plads på linien til en snak med svigermor i udlandet.

Og ja! jeg tror på at der bliver mere og mere af denne slags brug af internettet.

Backup af vores digitale billeder og ”minder”

En ting som jeg ikke tror folk har tænkt over, men som jeg personligt har været meget glad for er, backup af alle de digitale billeder og videoer vi går og tager i løbet af året.

Hvor har folk deres backup af disse i dag? På den bærbare PC? på den stationære? på CD'ere? Mit gæt er at størstedelen opbevarer en backup (hvis der overhovedet er nogen) indenfor husets fire vægge. Hvad hjælper det hvis huset brænder? eller der har været indbrud.

Jeg anvender en online backup som hver nat tager backup af alle mine billeder, videoer og dokumenter. Og ja, jeg har kommet til at slette alle mine billeder ved en fejl og fået genetableret dem via backuppen. Det er simpelthen det værste at miste sine billeder.  Jeg betaler ca. 60 kr. om måneden for denne løsning, men så er der også gemt næsten 30 Gb data hos et kompetent firma.

Mht. TV er det en kærkommen lejlighed til at revurdere behovet. Måske er det ikke nødvendigt med den store Viasatpakke, når nu Waoo tilbyder en god TV-pakke, der kan kombineres med streaming ydelser fra Netflix, HBO, Viaplay eller andre. Her kunne der måske spares nogle penge her i huset.

Mine børn og jeg kan ikke få båndbredde nok, og derfor håber vi at fiberen kommer til byens områder og ikke kun til område 1, som har været hurtige til at se idéen.

At dømme efter diverse artikler på nettet og i aviserne, så tyder det på at også tilflyttere til byen samt virksomhederne prioriterer god infrastruktur (god og hurtigt bredbånd), så det er også værd at overveje mht. at fremtidssikre, om ikke sit eget forbrug af internet, så i det mindste sit hus.

Hvordan går det så med tilmeldingerne??

Status på kan bl.a. følges på http://fiber.stevnstrup.dk, og her kan det læses at Område 1 er i mål. Men område 2 og 3 halter godt bagefter.

 

 Område

Husstande         

Nødvendige     
bestillinger

Bestillinger 25/03-13

Lokal Kontakt     

 1

 182

55 

 60

Louise Skovgaard Christensen

 2

 221

66 

 35

Benny Højholt

 3

 250

75 

 39

Michael Arp Sørensen

  Hvad skyldes det ?

  • Er det fordi man vil vente til et senere tidspunkt,  for ikke at lade sig ”tvinge” med nu, men have ro til at tænke over det? Al respekt for at vi ikke skal ”tvinges” ud i hurtige beslutninger. Det vil jeg helle ikke selv. Men udfordringen med dette kampagnetilbud lige nu, er at nedgravning af fiber kun igangsættes i de områder der har den nødvendige tilslutning. Dvs. der kommer ikke fiber ude i vejen, som man bare kan ringe til Waoo og tilmelde sig senere på året. Dermed er muligheden forspildt.

Der kommer kun fiber i de områder der har opnået 30 % tilslutning. PT. Område 1

  • Er det fordi man ikke vil over på en ny teknologi? ”Det jeg har det er godt nok”? Men sagde vi ikke også dette mht. smartphones, Internet i det hele taget? Jamen alle nye tiltag har vel mødt denne holdning på et eller andet tidspunkt?

Udfordringen i min verden er simpelthen at byen mister nogle muligheder. Både for at tiltrække nye beboere, men også for at visse typer virksomheder kunne etablere sig i Stevnstrup, og dermed skabe arbejdspladser.

Det syntes jeg er ærgerligt. Lad os da kunne tilbyde andet end gode naboer, natur og en dagligbrugs :D.

  • Er det fordi man er nervøs over et eller andet. Jamen alle spørgsmål kan afklares med EnergiMidt, eller gennem de ambassadører der er i byen (se her på hjemmesiden). Tøv endelig ikke med at kontakte os, enten via mail, telefon, på hjemmesiden eller på facebook . HUSK Camperen ved brugsen her på tirsdag.
  • Er det fordi man har mobil bredbånd via 4G eller 3G? Jamen det er bare ikke stabilt nok og der er ikke dækning i hele byen. Desuden kræver det også at der investeres i en router der understøtter deling af mobil bredbånd, hvis alle i husstanden skal have glæde af det. Desuden vil flere brugere på 3G/4G og lange afstande til masten, forringe kvaliteten af bredbånd (iflg. Undersøgelse af Dansk Industri – se på hjemmesiden fiber.stevnstrup.dk).

Apropos Dansk Industi. Så prøv at læse deres publikation ”6 punkterede myter ” om energiselskabernes fibernet. Den åbner for mange argumenter.

Som I nok kan læse, så er jeg af den overbevisning at god infrastruktur er med til at fremtidssikre byen. Fiber er en del af god infrastruktur.

Så…. Kom nu stevnstrup!

Område 1 er i MÅL

indsendt 20. mar. 2013 08.21 af Benny Hojholt



TILLYKKE! Område 1 i Stevnstrup har fået sikret sig en fiberforbindelse til deres husstand! EnergiMidt oplyser at de kan se frem til at få installeret fiber inden udgangen af 2013.


JP.dk skriver : Bredbånd afgør hvor vi bor

indsendt 8. mar. 2013 09.21 af Benny Hojholt


"Kan der ikke fås hurtigt net i et område, er mange danskere ikke interesseret i at bo der.


Computeren er forlængst blevet en fuldt integreret del af dagligdagen og så vigtig, at mange giver eksistensen af hurtig internetforbindelse en betydning på linje med nærhed til folkeskole, togstation og indkøbscenter, når de vælger nyt sted at bo.

Det er i hvert fald konklusionen på en undersøgelse foretaget af analyseinstituttet Userneeds, udarbejdet for Dansk Energi, der er energiselskabernes brancheforening i Danmark."

myte : Vi får aldrig brug for fibernettet

indsendt 4. mar. 2013 11.31 af Benny Hojholt   [ opdateret 4. mar. 2013 11.34 ]

Citat :"Efterspørgslen efter hurtigere hastigheder på bredbånd stiger hvert eneste år. Det gælder både for upstream- og downstreamhastigheder. Den stigende efterspørgsel sker i takt med, at nye digitale tjenester vinder indpas i danskernes hverdags- og arbejdsliv.
Fibernettets hastigheder er langt hurtigere end de traditionelle bredbåndsteknologier. Det gælder især for upstreamhastigheden – den hastighed vi kan sende data med. Dermed er fibernettet den centrale byggesten i en fremtidssikker digital infrastruktur."

og

"Fibernettet skaber nye digitale vaner Fiberkunderne bruger i gennemsnit tre gange så meget data, som kunderne på kobberbredbånd. Det skyldes, at adgang til fibernet giver nye muligheder, som ændrer vores digitale adfærd. 
Fiberkunderne har især et højere upload-forbrug end andre bredbåndskunder. Tilmed har fiberkunderne øget deres brug af upload, mens udviklingen står stille for de øvrige danskere."

Læs mere på DanskEnergis Myter om Fibernet http://www.danskenergi.dk/AndreSider/Energifakta/MyterFibernet.aspx

HUSK! TV skal ikke bestilles for at få fiber..

indsendt 2. mar. 2013 01.24 af Benny Hojholt

Husk! Det er ikke nødvendigt at bestille nogen af TV -pakkerne når man bestiller fiber.
For max. 1.764 kr.(de 6 mnd. bindingsperiode og tilslutning) har man fået lagt fiber ind i huset.

Waoo... camperen kommer ved brugsen hver tirsdag frem til 2. april

indsendt 18. feb. 2013 11.39 af Benny Hojholt   [ opdateret 28. feb. 2013 21.36 ]

Waoo camperen kigger forbi Brugsen mellem kl. 15 og 19 hver tirsdag frem til den 2. april. 

De tromler os jo :D

indsendt 7. feb. 2013 04.24 af Benny Hojholt


Adresser der IKKE har fået materiale - Opdatering

indsendt 7. feb. 2013 04.19 af Benny Hojholt   [ opdateret 7. feb. 2013 06.23 ]

Med hensyn til robinsonliste/adresser har jeg fået oplyst, at det ikke altid er de nuværende ejer der kan have registeret adressen. 
Selve markeringen kan både være på adresse niveau eller på navne niveau. 
Så hvis "Hr. Hansen" er med på Robinson og "Fru. Hansen" ikke er det, så vil EnergiMidt stadig ikke kunne sende noget til adressen. 
 
På dette link kan du læse mere om robinsonlisten som EnergiMidt sammenligner deres adresse liste med. EnergiMidt frasorterer alle der på hjemmesiden markeres som et match.

Du kan faktisk selv undersøge om din adresse er på listen. Det kan du gøre her

Hvis din adresse er på listen, og du gerne vil have tilsendt materiale fra EnergiMidt alligevel, skal du ringe til EnergiMidt og sige at det er i orden at EnergiMidt sender materiale til Jer. 
Derefter vil EnergiMidt sørge for at deres systemer bliver opdateret og der vil efterfølgende komme materiale. Dette kaldes for en permission/tilladelse.
 
hvis man gerne vil meldes på eller af listen så skal man kontakte borgerservice i sin kommune.

1-10 of 13